3 nachtmerries die je écht niet op je business event wilt
1. Je blaast net de 48e ballon op als je telefoon gaat. De manager van je hoofdact. Nee, hè. Je voelt ‘m al aankomen. “Beyoncé heeft griep. Helaas kan ze niet optreden vandaag. Excuus, we regelen de afhandeling later.’ Tuuttuuttuut. Slik. Over 6 uur begint je bedrijfsjubileum. Wat nu?
2. Heeeerlijk, een vroege voorjaarsbarbecue. Een biefstukkie of vegaburger, gezellig gegrild in een open tent op eigen terrein! Toch knaagt het gevoel dat je iets vergeten bent. Pas als je ziet hoe Teun van accounting met een speklap in zijn mond zichzelf probeert warm te wrijven, weet je het weer. De heaters. Want overdag is het misschien lekker in maart, maar de avonden zijn steenkoud. Kak.
3. ‘Alwéér bowlen?’, zucht Annelies van HR. Ja, alwéér bowlen. Want tijd om iets originelers te vinden is er eigenlijk niet. Dus staan jullie ieder jaar in hetzelfde bowlingcentrum, stiekem van teams te wisselen en lauwe colaatjes te drinken. Lekker goedkoop en je bent snel weer klaar. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. Jouw business event is een moetje. En da’s precies wat je niet wilt.
En zo los je die nachtmerries op:
1. Tja, hoe klote het ook is als je zangeres, band of goochelaar zich ziek meldt: ook een artiest is maar een mens. Je moet altijd rekening houden met last-minute uitval in je draaiboek. Daarom stem ik van tevoren een 'wat-als-scenario' af met mijn klanten en leveranciers. Beyoncé is dan misschien ziek, maar Chappell Roan staat al te trappelen om de show over te nemen.
2. Heaters vergeten? Beginnersfout! Dit los je aan de voorkant op door je vaste evenement-materialenlijst aan te vullen, zodat je op geen enkel outdoor event hoeft te blauwbekken. Heaters horen standaard op die lijst. En vergeet ook de gezellige dekentjes voor de dames niet - die hebben het zelfs koud als de mussen van het dak vallen. Laat die dekentjes bedrukken met je logo en bedrijfskleuren. Dan is je barbecue helemaal on brand. ;)
3. Kijk, een kéértje bowlen op een dinsdagmiddag is prima. Maar ieder jaar? Dat zou zelfs je oma gaan vervelen. Voor bijna hetzelfde geld kun je ook een toffe pubquiz in je eigen bedrijfskantine laten regelen door mij. Ja, het huren van wat bowlingbanen is goedkoper, maar je spaart onwijs veel uit met het zelf serveren van drankjes en bitterballen. Eindelijk een nieuw event voor jouw budget, en je bent nog steeds snel klaar!
Ben jij gewoon niet zo'n regelneef?
Dat treft. Ik vind business events regelen namelijk het mooiste wat er is. Artiesten met acute griep of wisselvallig weer? Ik heb altijd een plan B, C en D achter de hand dat minstens even leuk is als plan A. En zo’n pubquiz fiks ik óók in een handomdraai.
Dus wil je geen vlekken in je nek van jouw eventplanning? Bel mij. In een vrijblijvend kennismakingsgesprek vertel ik je precies hoe ik jouw nek vlekvrij hou, zodat je zelf ook kunt genieten van je event!
Klik HIER om contact op te nemen met Believe-Events